معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

ده طرح علمی و هنری نوروز  ۱۴۰۰ در رومشکان افتتاح خواهد شد

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: طرح های علمی و فرهنگی رومشکان نوروز ۱۴۰۰ با افتتاح کتابخانه، خانه هنر، خانه تئاتر، مسابقات علمی و هنری مجازی، سمینار و همایش هنر لرستان، کلاس های مجازی هنری طی بیست روز ابتدای سال ۱۴۰۰ افتتاح و برگزار خواهد شد.

تصویر ده طرح علمی و هنری نوروز  ۱۴۰۰ در رومشکان افتتاح خواهد شد

لرستان ـ فرید رحمتی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون خبر از اجرای ده طرح علمی و فرهنگی در رومشکان خبر داد و گفت: نوروز ۱۴۰۰ ده طرح علمی و فرهنگی در شهرستان رومشکان افتتاح خواهد شد. طرح های علمی و فرهنگی با هدف احیای فرهنگ و علم رومشکان انجام خواهند شد.

وی افزود: طرح های علمی و فرهنگی رومشکان نوروز ۱۴۰۰ با افتتاح کتابخانه، خانه هنر، خانه تئاتر، مسابقات علمی و هنری مجازی، سمینار و همایش هنر لرستان، کلاس های مجازی هنری طی بیست روز ابتدای سال ۱۴۰۰ افتتاح و برگزار خواهد شد.

رحمتی در ادامه گفت: رومشکان از معدود شهرستان‌های تازه تاسیس در سطح کشور است که دارای شناسنامه فرهنگی هنری بوده و هنرمندان و فعالان فرهنگی هنری رومشکان باید در سطح کشور معرفی گردند.

وی با بیان اینکه امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های مدون و دقیق و همچنین همت هنرمندان رومشکانی و همکاری معاونت هنری این اداره کل، در آینده بتوانیم تعداد بیشتری از هنرمندان این شهرستان را به عضویت صندوق هنر درآیند، افزود: هدف مهم در شکل گرفتن هنرکارت‌ها در لرستان بر اساس درخواست هنرمندان برای داشتن یک کارت شناسایی معتبر در جامعه در جهت شناسایی حقوقی و اداری آن‌ها بوده که همواره این دغدغه وجود داشته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رومشکان نیز ضمن تقدیر از حمایت‌های مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و معاون هنری این اداره کل در خصوص نگاه ویژه به فرهنگ و هنر شهرستان رومشکان و همچنین پیگیری هنرکارت هنرمندان این شهرستان گفت: هنرمندان رومشکانی از بهترین و کم توقع‌ترین شخصیت‌های فرهنگی و هنری در سطح جامعه هستند که از مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظاراتی دارند، ما باید در برآورده کردن این انتظارات تمام تلاش خود را به‌کار بگیریم.

مهدی بیرانوند روژمان ـ استان لرستان

234061